Blog Listem

21 Nisan 2014 Pazartesi

tadilat işleri

selam bayanlar :)
geçenlerde evde giymek için kot eşofman altı almıştım. bedeni kalmamıştı ama ben çok beğendiğim için bir beden büyükte olsa alacam  dedim, kafaya taktım ya bir kere :) kumaşını çok beğendim ince tiril tiril bir kot.
ilk işe paçalarını kısaltmakla başladım. belki benim gibi kendi işini kendi yapmak isteyen lakin acemi olan varsa diye de anlatayım dedim. herkesler kendine güzel güzel ciciler dikebiliyor olabilir, paça kısaltmakta neymiş diyebilir amaa ben daha küçük bir çekirgeyim tamam mı :)

yukardaki resimde görüldüğü üzere kesilecek kısmın ölçüsünü alıp çizdim ki keserken yamukluk olmasın, uçlarını da tam üst üste getirip iğneledim keserken kaymasın diye :) alt tarafı 20 cm bi yer kesecem ama gerçekten o kadar acemiyim..
kestikten sonra düzgünce içe kıvırıp iğneledim  dikerken kolaylık olsun diye..   orjinalinde de öyleydi zaten, temiz bir görüntüsü var sevdim.. kalın kumaşlarda kaba durabilir ama bu çok ince bir kot..

bu da dikilmiş hali.. paçalar tamam fakat bir sorun daha vardı beli de bol geldi.. pes eder miyim, hayır! bu eşofman bana olacak :) lastiği de aşağıdaki gibi birleşme yerinden söktüm..
lastiğini iki cm kadar kesim tekrar diktim, lastik dikerken zikzak dikiş yapılır diye okumuştum bende öyle yaptım.. birleşme yerini de el dikişiyle tekrar kapattım..
sonuçta ütülenmeyi bekleyen bir eşofman altımız oldu :)
belki çok basit bir yazı gelebilir okuyanlara, ben bunu yapmak için bir sürü yazı okudum alakalı alakasız.. olur ya benim gibiler vardır diye dilim döndüğünce kendi tecrübelerimi aktardım.. yolun çok çoook başındayım, bu benim için bir başarıydı..
çok konuştum okuyabilenlere birer öpücük :)
görüşürük :)

4 yorum :

  1. Bence gerçekten büyük yetenek ben düğmeden başka bir şey dikemem makine hiç kullanamam :) Bakarsın ileride kendi kıyafetlerini bile dijkersin :) küçük adımların yerini büyük adımlar bırakması dileğiyle :)
    Takipteyim bana da belerim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşaallah diyorum dileklerine :) beni çok mutlu ettin teşekkür ederim :) hemen takibe geliyorum

      Sil
  2. Ben tamir işlerini pek sevmeyenlerdenim.Ama tamir yapılıp iş bitince de çok keyif alıyorum o ayrı.Tamir için terzilere bir dünya para vermiş biri olarak kendi işini yapmak paha biçilemez.Sizin de ellerinize sağlık..))

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle katılıyorum teşekkür ederim neslihan hanım, deneyimleriniz benim için değerli.

    YanıtlaSil